A legújabb hírek

Dark Custom Party

07 május 2015

„Kissé bonyolult definiálni a rendezvényt: a Dark Custom Party ugyanis nem csak egy buli volt önmagában, hanem a Harley-Davidson Battle Of The Kings motorépítő versenysorozatának közép-európai döntője is. A prágai központ kitett magáért: a turizmus központjában, rendkívül színvonalas környezetben, Prága egyik maximálisan menő szórakozóhelyén, közvetlenül a Károly-híd lábánál tartották meg az eseményt oly módon, hogy a Dark Custom logó a Károly-hídra volt vetítve, a motorok pedig a vízparton álltak a történelmi háttér előtt. A H-D és a Jeep közreműködéseként Jeep autókkal szállították az újságírókat a helyszínre.

A bejárat előtt a H-D idei modelljei voltak kiállítva, de bent az átépített Streeteké volt a főszerep. Az anno Porschével közös fejlesztésű V-Rod blokkjának leszármazottja került az XG 750-be: az agilis Revolution X blokk köré univerzális "világmotor" dizájnt álmodtak meg a tervezők, amelyet a motorépítők jobban európai/amerikai szemre szabtak. Persze nem lehetett azonnal megnézni őket, előbb túl kellett esni a kajáláson, majd a sajtótájékoztatón.

Itt derült ki az, amire talán sokan nem gondoltak volna, hogy a H-D ezt a motort a mai Young Adult generációnak szánja. Azoknak a 20-30 közötti fiataloknak, akik talán soha nem is ülnének motorra, ha nem vonzanánk be őket. Ők teljesen újak a motoros kultúrában: nem rázkódó nagyvasra, hanem egy dinamikus és menő járműre vágynak. Természetesen képben vannak a visszatérők vagy újrakezdők is: a motorozást fiatal korában a munkája/családja miatt feladó, szívében motorosnak megmaradt személy most visszaülhet egy igaz Harley-Davidsonra.

Szó volt a jövőről is, ami a H-D-nál a Livewire-projekt, az első elektromos Harley-Davidson. Nyilván ez nem a megszokott Harley-Davidson külső, mint ahogy annak idején a V-Rod és most a Street sem az.

A sajtótájékoztató után rázendített a zenekar, megindult a buli, majd - miközben besötétedett, hogy az éjszaka fényei még látványosabbá tegyék a színpadot - elkezdődött a díjkiosztó.

A közönségszavazást a csehek nyerték, pontosabban a H-D Prága. A kissé Cafe-Racer-es átalakításban a sportos jelleg dominált: még egy kis front spoilert is kapott. A második a H-D Budapest - Sapka Művek koprodukció scrambler lett, amire nagyon büszkék vagyunk. Ez volt ugyanis az egyik legradikálisabb átépítés és ez lett az egyik legstílusosabb motor. Emellett pont azt hozta ki a kis XG 750-ből, amit kell: az univerzalitás. Egy minden úton élvezetesen használható, ráadásul aprólékosan kidolgozott motor lett belőle. Elfogultság nélkül: zseniális.

A harmadik helyen a H-D Varsó végzett Liberator nevű motorjával, az elsőhöz hasonlóan csutkakormányos motorral. Ez egy stílusos Cafe-Racer szép fényezéssel, jellegzetes, egyedi tankkal.

A sajtódíjat mi vittük el Sapka Scramblerével, és ez talán a lehető legnagyobb elismerés. Nem mindegy ugyanis, hogy egy versenyt közösségi oldalon leadott olvasói szavazatok alapján, vagy szakmai vélemények alapján döntenek el. És a szakma itt a H-D Budapestet értékelte a legjobbra.”

Büszkék vagyunk, hogy a magyar motor ilyen szép eredményt ért el. Nagyon köszönjük mindenkinek a támogatást és a szavazatokat, és természetesen köszönjük Kovács 'Kőbájker' Zsoltnak, hogy megosztotta velünk élmény-beszámolóját.

Vissza az előző oldalra